Dla Was piszę

4 grudnia 2012

"Kamienny manuskrypt" Luis Garcia Jambrina


Jesienne długie wieczory sprzyjają lekturze. Przez ostatnich kilka wieczorów oddawałam się lekturze „Kamiennego manuskryptu”.  Książka ta uhonorowana została V Międzynarodową Nagrodą Ciudad de Zaragoza za najlepszą powieść historyczną 2009 roku.
Wydawca tak przedstawia nam tę powieść:
„Salamanka, rok 1497.
Fernando de Rojas, student prawa, bada sprawę zabójstwa profesora teologii. Wkrótce ofiarą morderstwa pada następca tronu, a kilka dni później uliczna dziewka. Wszystko wskazuje na to, że zbrodni dokonał ten sam sprawca.
Prowadzenie dochodzenia w gąszczu intryg politycznych, rozgrywek między Inkwizycją a władzami kościelnymi i nieokiełznanych namiętności, wymaga nie lada inteligencji i sprytu. Najmniejszy popełniony błąd może zrujnować karierę młodzieńca, a nawet pozbawić go życia.”
Lektura tej powieści przeniosła mnie do Salamanki za czasów panowania Królów Katolickich.  Intryga, zbrodnia, śledztwo … czyta się z zapartym tchem.

Lubicie powieści historyczne ?

12 komentarzy:

  1. Ja też lubię powieści historyczne, zwłaszcza takie, które czyta się z zapartym tchem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami dobrze przenieść do czasów kiedy nie było komputerów i tej całej techniki kryminalistycznej. Rojas musiał wszystko wydedukować sam. Wciąga ta powieść.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dopisałam do swojej listy "chcę przeczytać" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda to prawda.Pogoda i długie jesienne wieczory aż kuszą aby się oddać lekturce ja właśnie zaczynam czytać książkę "Kieszonkowy atlas kobiet" autorstwa Chutnik Sylwi zobaczymy.Koleżanka powiedziała że książka świetna -przeczytam i się przekonam

    OdpowiedzUsuń
  5. musze przeczytac - zaciekawila mnie:)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie ciekawe ksiazki a jedyne, ktorych nie lubie to SF ;)
    Obecbnie czytam ostatnia czesc Jezycjady- tak od dziecka mi zostalo i chetnie czytam.
    A nastepny w kolejce jest 'Minaret' ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię wracać do tego ca dawno temu przeczytałam :)

      Usuń
  7. Ostatnio też ją czytam, ale jeszcze nie dobrnęłam do końca ;)
    Oserwuję i zapraszam do siebie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio pochłaniam książki w ogromnych ilościach.
    Powieści historyczne bardzo lubię. Najlepiej takie z biografią dawnych władców.
    Książki prezentowanej przez Ciebie jeszcze nie czytałam. Jeśli będzie dostępna w bibliotece to wypożyczę przy następnej wizycie;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moze po nią sięgnę w czasie świąt :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie czytam Wasze komentarze i za każdy dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...